UTİ 518 - Bilgisayar Grafikleri ve Oyun Programlama

ÖĞRETİM ÜYESİ
Kaya Oğuz, Yrd.Doç.Dr.
ASİSTANT
Serkan Ergun
DERS NOTU

DERSİN AMACI
Bu dersin amacı öğrencilerin; iki boyutlu ve üç boyutlu bilgisayar grafikleri için mevcut olan modelleme, sunum, ışıklandırma, gölgelendirme, rendering ve texturing gibi teknikleri tanımasını, gelişmiş yazılım araçlarını kavramasını, bilgisayar grafiklerindeki en son gelişmeleri kavramasını sağlamaktır.

DETAYLAR

Dersin Adı

Bilgisayar Grafikleri ve Oyun Programlama

Dersin Kodu

UTİ 518

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Seviyesi

Yüksek Lisans

Dersin AKTS Kredisi

7.5

Haftalık Ders Saati

3

Haftalık Uygulama Saati

0

Haftalık Laboratuar Saati

0

Dersin Verildiği Yıl

0

Dersin Verildiği Yarıyıl

Bahar

Dersin Öğretim Üyesi

(Üyeleri)

Yrd. Doç. Dr. Cengiz Güngör

Öğretim Sistemi

Örgün Eğitim

Eğitim Dili

Türkçe

Dersin Ön Koşulu Olan Ders(ler)

C veya C++ programlama dili bilgisi gerekmektedir.

Veri yapıları (işaretçiler, listeler ve hafıza tahsisleri) bilgisi gerekmektedir.

Temel lineer cebir, geometri ve hesaplama bilgisi gerekmektedir.

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Staj Durumu

Yok

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin; iki boyutlu ve üç boyutlu bilgisayar grafikleri için mevcut olan modelleme, sunum, ışıklandırma, gölgelendirme, rendering ve texturing gibi teknikleri tanımasını,  gelişmiş yazılım araçlarını kavramasını,  bilgisayar grafiklerindeki en son gelişmeleri  kavramasını sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

1.  Bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematiksel temelleri kavrayabilme ve bunları bilgisayar grafiklerinde kullanabilme.

2.  OpenGL ile grafik programlama yapabilme.

3.  Çizgi çizme, daire çizme algoritmalarını kavrayabilme.

4.  Transformasyonları kavrayabilme ve bunları grafik programlamada kullanabilme .

5.  İki boyutlu ve üç boyutlu gösterimi kavrayabilme ve bunu grafik programlamada kullanabilme.

6.  Grafiksel objelerin ışıklandırılmasını kavrayabilme ve bunu bilgisayar grafiklerinde uygulayabilme.

7.  Tamponlar ve eşlemeleri kavrayabilme ve bunları bilgisayar grafiklerinde kullanabilme.

8.  Görülür yüzey tespitini kavrayabilme ve bunu bilgisayar grafiklerinde uygulayabilme.

9.  Oyunlarda kullanılan temel fizik prensiplerini açıklayabilme.

10. 3DSMax ile temel tasarım yapabilme.

11. Fraktal geometri metodları, fraktallar ile görüntü sıkıştırma ve fraktal programlamayı kavrayabilme.

12. Animasyonlar ve film yapımını kavrayabilme.

Dersin İçeriği

Bilgisayar grafiklerinin temel prensipleri. Bilgisayar grafiklerinde kullanılan matematiksel temeller.  OpenGL ile grafik programlama. Çizgi çizme, daire çizme algoritmaları. Transformasyonlar, İki boyutlu ve Üç boyutlu gösterimler. Işıklandırma, tamponlar ve eşlemeler. Üç boyutlu sunum, görünür yüzey tespiti, oyunlarda kullanılan temel fizik prensipleri. 3DSMax ile tasarım yapma.  Fraktal geometri metodları, fraktallar ile görüntü sıkıştırma, fraktal programlama. Animasyonlar ve film yapımı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği (14 Haftalık)

HAFTA

KONULAR

Teorik Dersler

Uygulama

1

Giriş, Donanım, Matematiksel Temeller

Okuma [Ders Kitabı 2. Bölüm ve Ek-A]

2

OpenGL’e Giriş

Okuma [Ders Kitabı 3. Bölüm]

3

Çizgi Çizme, Daire Çizme, Grafik Çıktı Primitifleri

Okuma[Ders Kitabı 3. ve 4. Bölüm]

Yardımcı  Programların İncelenmesi

4

Transformasyonlar

Okuma [Ders Kitabı 5. Bölüm]

5

İki Boyutlu Gösterim

Okuma [Ders Kitabı 6. Bölüm]

6

Üç Boyutlu Gösterim

Okuma [Ders Kitabı 7. Bölüm]

7

Işıklandırma

Okuma [Ders Kitabı 10. Bölüm]

8

Tamponlar ve Eşlemeler

Okuma [Ders Kitabı 11. Bölüm]

9

Üç Boyutlu Sunum

Okuma [Ders Kitabı 8. Bölüm]

10

Görülür Yüzey Tespiti

Okuma [Ders Kitabı 9. Bölüm]

11

Oyunlar İçin Fizik

 

12

3DSMax İle Tasarım Yapma

 

13

3DSMax İle Tasarım Yapma (Devam), Fraktal Geometri Metodları, Fraktallar İle Görüntü Sıkıştırma, Fraktal Programlama

Okuma [Ders Kitabı 10. Bölüm]

 

14

Animasyonlar, Film Yapımı

 

 

Ders Kitabı/Malzemesi/Önerilen Kaynaklar

 

 

 

 

DERS KİTABLARI:

1. Hearn,  D. D. , Baker, M. P., Computer Graphics with OpenGL, 3rd edition, Prentice Hall, 2003.

2. Gözcü, Ş, Opengl ve Glut ile Oyun Programcılığına Giriş, Şeçkin Yayıncılık, 2006.

3. Çetin, A, Bilgisayar Grafikleri, Grafik Programlama, Şeçkin Yayıncılık, 2003.

YARDIMCI KİTAPLAR:

1. Angel, E, Interactive Computer Graphics: A Top-down Approach Using OpenGL, 4th edition, Addison Wesley, 2005.

2. Shreiner,  D., The Khronos OpenGL ARB Working Group,  OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, 7th edition,  Addison-Wesley Professional, 2009.

3. Foley,  J.D.,  van Dam,  A.,  Hughes,  J.F.,  Feiner,  S.K.,  Computer Graphics: Principles and Practice, 2nd edition, Addison Wesley, 1990.

 

© 2014 Uluslararası Bilgisayar Enstitüsü. TÜM HAKLARI SAKLIDIR.