UBI 508 - Bilgi Sistemleri

ÖĞRETİM ÜYESİ
Bahar Karaoğlan, Prof.Dr.
ASİSTANT
Sinem Aslan
DERS NOTU

DERSİN AMACI
Bu dersin amacı; öğrencilere bilgisayarlı bilgi sistemlerinin kurumlarda ve toplumda etkisi hakkında geniş bir kavrama becerisi kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrencilerden; bilginin geri-getirimine, organize edilmesine, dağıtılmasına, kullanılmasına, korunmasına ve bakımının sağlanmasına yönelik yöntemlerin bilinmesi beklenmektedir.

DETAYLAR

Dersin Adı

Bilgi Sistemleri

Dersin Kodu

UBI 508

Dersin Türü

Seçmeli

Dersin Seviyesi

 

Dersin AKTS Kredisi

7.5

Haftalık Ders Saati (Kuramsal)

3-0-3

Haftalık Uygulama Saati

 

Haftalık Laboratuar Saati

 

Dersin Verildiği Yıl

 

Dersin Verildiği Yarıyıl

 

Dersin Öğretim Üyesi (Üyeleri)

Prof. Dr. Bahar KARAOĞLAN

Öğretim Sistemi

Örgün

Eğitim Dili

Türkçe

Dersin Ön Koşulu Olan Ders(ler)

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

İngilizceyi okuma ve anlama becerisi

Staj Durumu

Yok

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilere bilgisayarlı bilgi sistemlerinin kurumlarda ve toplumda etkisi hakkında geniş bir kavrama becerisi kazandırmaktır. Dersin sonunda öğrencilerden; bilginin geri-getirimine, organize edilmesine, dağıtılmasına, kullanılmasına, korunmasına ve bakımının sağlanmasına yönelik yöntemlerin bilinmesi beklenmektedir.

 

Öğrenme Çıktıları

  1. Sayısallaşmanın ve bilgi teknolojilerinin iş hayatındaki ve toplumdaki etkilerini kavrayabilme.  
  2. Kurumların değişik seviyelerinde bilgi sistemlerinin (BS) kullanımı ve kapasitesini kavrayabilme.  
  3. İşlembilgi sistemlerini, yönetim bilgi sistemlerini, karar destek sistemlerini ve stratejik bilgi sistemlerini ayırt edebilme. 
  4.  BS'lerin kurumun bir varlığı olarak anlaşılması: yararlarını ve maliyetini değerlendirebilme. 
  5. Kurumsal değişikliklerde karşılaşılan zorlukların nedenlerinin ve çözüm yollarını anlayabilme. 
  6. Proje yönetimi strateji ve yöntemlerinin kavrayabilme. 
  7. Risk yönetimi yöntemlerinin kavrayabilme. 
  8. Bilgi mühendislerinin rolünün ve fonksiyonun kavrayabilme. 
  9. Bilgi yönetiminin iş zekası ve kurumsal öğrenmedeki öneminin kavrayabilme. 
  10. Tedarik zinciri yönetimi ve müşteri bilgi yönetim sistemleri uygulamalarının kavrayabilme. 
  11. Gizlilik ve bilgi haklarının kurumlarda ve toplumdaki önemini kavrayabilme.  
  12. Veri depolarının oluşumunun ve veri madenciliği uygulamalarının kavrayabilme. 
  13. E-ticaret ve e-ödeme ile iş yapma yöntemlerini anlama.  

Dersin İçeriği

Küresel iş ortamında bilgi sistemleri; kurumsal sistemler için iş süreçlerinin analiz edilmesi; Bilgi sistemlerinde etik ve sosyal kavramlar; E-ticaret: Sayısal Pazarlar, sayısal varlıklar; bilginin yönetilmesi; Stratejik bilgi sistemleri ve karar verme sistemleri; Proje yönetimi: değişim yönetimi ve bilgi sistemlerinin maliyet/fayda hesplarının yapılarak değerlendirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı

Ders İçeriği

Hafta

Kapsam

Uygulama

I

Küreselleşme ve Bilgi Sistemleri (BS)

 

II

İş ortamında BS nasıl kullanılır?

araştırma ve raporlama

III

BS'in İş Ortamındaki Değeri

problem çözümü

IV

Değişim Yönetimi

problem çözümü

V

Bilgi Yönetimi

araştırma ve raporlama

VI

BS'lerin Yeniden Tasarlanması

araştırma ve raporlama

VII

Karar Verme Destek Sistemleri

araştırma ve raporlama

VIII

Ara sınav

 

IX

Kurumsal Sistemler için İş Süreci Analizi

araştırma ve raporlama

X

İş Zekası ve Kurumsal Öğrenme

araştırma ve raporlama

XI

Veri Kaynaklarının Yönetilmesi

problem çözme

XII

İnternet ve Yeni Bilgi Teknolojileri Altyapısı:

E-ticaret: Sayısal pazarlar,sayısal varlıklar.

araştırma ve raporlama

XIII

Etik ve Sosyal Etkiler

  • Durum Çalışması: Gizlilik ve bilgi hakları.

araştırma ve raporlama

XIV

Bilgi Sistemlerinin Güvenliği

  • Durum Çalışması: BS'teki tehlikeler.

 

XV

Öğrenci Proje Sunumları

 

XVI

Yıl Sonu Sınavı

 

 

Ders Kitabı /Malzemesi /Önerilen Kaynaklar

Text Book:

Laudon &Laudon. Management Information Systems, 10th edition, Prentice Hall, 2007

Reference Book/text(s):

Turban, McLean, Whetherbe. Information Technology for Management, Wiley, 1999

 

© 2014 Uluslararası Bilgisayar Enstitüsü. TÜM HAKLARI SAKLIDIR.